Każdy fachowiec idąc do pracy zabiera swoją skrzynkę z narzędziami. Dlaczego całą skrzynkę? Bo nigdy nie wie, co wyskoczyć może i jakiego narzędzia będzie wtedy musiał użyć. Agent nieruchomości także powinien mieć swoją skrzynkę a w niej narzędzia, których może użyć. Jak powinna wyglądać skrzynka narzędziowa agenta nieruchomości?
Druki i dokumenty
Druki i dokumenty do oczywista oczywistość. Umowy pośrednictwa, karty opisu nieruchomości, rejestracje klientów, karty ostatnich / ciekawych ofert nieruchomości, różne aneksy, druki upoważnień czy oświadczeń, które mogą być przydatne do pracy. Oczywiście równo poukładane, często w foliowych koszulkach w twardej teczce lub w skoroszycie, aby po pierwsze się nie gniotły, a po drugie aby łatwo było odszukać istotny dokument.
Materiały marketingowe
Teczki, wizytówki, przykłady materiałów promocyjnych drukowanych (np. broszur, ulotek) i elektronicznych (np. przykładowe portfolio oferty), wykaz portali na których agent publikuje oferty czy informacja o systemie współpracy MLS mogą być przydatne w każdej chwili, dlatego warto mieć je pod ręką.
Aplikacje i strony internetowe
Aby ułatwić sobie dotarcie do stron z których agent korzysta, może wcześniej zrobić sobie ich wykaz w postaci skrótów czy linków docelowych. Warto wziąć pod uwagę stronę z dostępem do ksiąg wieczystych, elektroniczny KRS/ CEIDG, geoportal, e-mapy, plany zagospodarowania przestrzennego, mapy terenów zalewowych, stronę www biura – wszystkie te strony, z których najczęściej agent korzysta.
Sprzęt i akcesoria
Fizyczne wyposażenie agenta nieruchomości to najczęściej dalmierz, miara, latarka, smartfon / tablet, notes, ołówek, długopisy, aparat fotograficzny, statyw, banery i opaski do ich mocowania, nożyczki, nożyk. Przydać mogą się też samoprzylepne karteczki, skoroszyty czy koszulki, teczka na dokumenty, kalkulator (tak, jest w telefonie, ale czasem łatwiej korzystać z większego formatu) czy linijka.
Przydatne mogą być też artykuły gospodarcze jak ręcznik kuchenny, spray czyszczący, ściereczki nasączone płynem do ścierania różnych powierzchni. Doradcy pracujący w terenie posiadają na swoim wyposażeniu taśmę do znakowania granic działki, kołki, młotek czy obuwie na zmianę. Warto też zadbać o środki bezpieczeństwa, także dla klientów – jednorazowe rękawiczki, maseczki, ochraniacze na buty i płyn do dezynfekcji.
Mając możliwości agenci nieruchomości lubią mieć pod ręką wyposażenie do home stagingu (ozdoby, poduszki, narzuty, świece itp.)
Jak widać lista przydatnych narzędzi jest długa. Oczywiście wszystko zależy od tego czy agent przemieszcza się samochodem i wtedy może mieć ze sobą większe wyposażenie czy też komunikacją miejską i musi minimalizować liczbę przewożonych przedmiotów.
AS [17-02-2021] Skrzynka narzędziowa agenta nieruchomości